UVT Tree

Musikværksted

Musikværksted er en god vej ind i musikkens verden og bygger bro til instrumentalundervisningen.

Elsker du at synge, at spille musik, at danse og bevæge dig, så kom og vær med til musikværksted.

Vi udfordrer nysgerrigt musikkens verden, mens vi har det sjovt.
Vi lærer noder og rytmer, arbejder med puls og laver kreative, spændende historier. Vi får kendskab til en masse forskellige instrumenter, og nogle af dem kommer vi også til at spille på. Musikværksted er derfor også en god vej til at finde lige netop det instrument, du gerne vil spille på de næste mange år.

Alder: 0.-2. kl.
Børnene fordeles så vidt muligt på hold efter alder.

Undervisning (i sæson 24/25):

Mørdrupskolen
Mandag kl. 13.45 - 14.30, 0.-1. klasse, Tilde Aarslev Gerdstrøm
Mandag kl. 14.45 - 15.30, 1.-2.klasse, Tilde Aarslev Gerdstrøm

Espergærdeskolen
Tirsdag kl. 14.00 - 14.45, 0.-1. klasse, Tilde Aarslev Gerdstrøm
Tirsdag kl. 15.00 - 15.45, 1.-2. klasse, Tilde Aarslev Gerdstrøm

Musikskolen
Tirsdag kl. 13.25 - 14.10, 0. klasse, Helle Waagø
Onsdag kl. 13.25 - 14.10, 1.-2. klasse, Helle Waagø og Sanne Grøn

Hornbæk Skole
Torsdag kl. 13.10 - 13.55, 0. klasse, Sanne Grøn
Torsdag kl. 14.00 - 14.45, 1.-2. klasse, Sanne Grøn

Til forældre til børn, der selv skal gå til musikværksted i SFO-tiden:
Musikværkstedslærere og SFO-pædagogerne gør alt, hvad de kan, for at hjælpe med at få børnene sendt afsted til musik, og de er særligt behjælpelige de første to uger.
Der hænger deltagerlister i SFO’en, så SFO-pædagogerne har et overblik over, hvilke børn der skal afsted.
Men det er også forældrenes ansvar, at barnet kommer til musikværksted. Tal med barnet hjemmefra, når det skal til musik. Tegn evt. en node på barnets hånd om morgenen, eller indstil en alarm, hvis dit barn har et smart-watch.